REGULAMIN
NIEPUBLICZNEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
KALEJDOSKOP ROZWOJU

 

 

Jeżeli chcesz skorzystać z usług świadczonych w Poradni, zapoznaj się z treścią tego dokumentu.

 

Jeżeli w dokumencie piszemy:

“my” - oznacza to Organ Prowadzący Poradnię oraz wszystkich specjalistów, którzy świadczą usługi w Poradni - w zależności od kontekstu, 

“Ty” - oznacza to rodzica/opiekuna prawnego Dziecka.

 

Możesz się z nami skontaktować:

● mailowo: kontakt@kalejdoskop-rozwoju.pl

● telefonicznie: 571 520 335

 

Niektórych słów i sformułowań używamy w konkretnym znaczeniu (np. Poradnia, Strona). Piszemy je wielką literą i wyjaśniamy w słowniku, który znajduje się na końcu tego dokumentu.

 

I. Jakie usługi świadczymy w Poradni?

 

1. Świadczymy usługi w Poradni, która znajduje się w Suchym Lesie, Plac Nowy Rynek 6. W wyjątkowych sytuacjach możemy też świadczyć usługi online.

 

2. Są to między innymi następujące usługi:

a) Terapia Integracji sensorycznej,

b) Diagnoza integracji sensorycznej,

c) Usługi logopedyczne/neurologopedyczne,

d) Usługi psychologiczne,

e) Diagnoza ADOS-2,

f) Diagnoza intelektu,

g) Gotowość szkolna,

h) Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej,

i) Diagnoza dysleksji,

j) Trening Umiejętności Społecznych,

k) Usługi pedagogiczne

l) Terapia ręki

m) Fizjoterapia dziecięca,

n) Fizjoterapeutyczna metoda NDT Bobath,

o) Terapia czaszkowo-krzyżowa,

p) Integracja odruchów,

q) Trening słuchowy Johansena.

 

3. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych usług, takie jak cena i czas trwania, znajdziesz na Stronie oraz w Poradni.

 

4. Ceny usług mogą ulec zmianie, nie częściej jednak niż raz w roku kalendarzowym. Jeżeli będziesz korzystać z regularnego cyklu spotkań, poinformujemy Cię o zmianie cen z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. Jeżeli nie zaakceptujesz nowych cen, poinformuj nas o tym zanim zaczną one obowiązywać - w takim przypadku rozwiążemy naszą umowę.

 

II. Jak możesz się umówić na wizytę?

 

5. Dziecko umawia na wizytę przedstawiciel ustawowy (rodzic lub inny opiekun prawny). Wystarczy, jeżeli zrobi to jeden przedstawiciel ustawowy - jest to jednoznaczne ze złożeniem przez niego oświadczenia, że drugi przedstawiciel ustawowy nie zgłasza w tym zakresie sprzeciwu.

 

6. Możesz umówić Dziecko na wizytę:

a) mailowo: kontakt@kalejdoskop-rozwoju.pl

b) telefonicznie: 571 520 335, 534 669 515

c) za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na Stronie.

 

7. Po ustaleniu szczegółów wizyty, prześlemy Ci potwierdzenie mailowo lub SMSem. W chwili, kiedy otrzymasz to potwierdzenie, zawrzemy umowę, dotyczącą świadczenia określonej usługi. Umowę zawieramy w języku polskim, zgodnie z przepisami polskiego prawa - jedną stroną umowy jest Organ Prowadzący Poradnię, a drugą przedstawiciel ustawowy Dziecka. Zawarcie umowy jest równoznaczne z powstaniem po Twojej stronie obowiązku dokonania płatności.

 

8. W przypadku diagnoz, w miarę możliwości ustalamy od razu terminy wszystkich spotkań.

 

9. Wszystkie usługi (oprócz WWRD) świadczymy odpłatnie. Za usługę możesz zapłacić przelewem, kartą płatniczą, BLIKiem lub gotówką w Poradni.

 

10. W określonych przypadkach (np. w przypadku diagnozy) wymagamy płatności z góry. Płatność powinna wtedy wpłynąć na nasze konto w terminie ustalonym w czasie umawiania wizyty. W przeciwnym wypadku uznamy, że wizyta została odwołana.

 

11. Jeżeli płatność z góry nie będzie wymagana, cała kwota powinna zostać zapłacona zaraz po wizycie.

 

12. W przypadku zajęć grupowych (np. Trening TUS) szczegółowe zasady będzie regulować odrębna umowa, którą zawrzemy przed rozpoczęciem zajęć.

 

III. W jaki sposób świadczymy usługi?

 

13. Przed pierwszą wizytą:

a) poprosimy Cię o przekazanie wszelkich informacji dotyczących Dziecka, w szczególności stanu jego zdrowia, mogących mieć istotny wpływ na świadczenie przez nas usług,

b) poprosimy Cię o wypełnienie Karty Dziecka, zaakceptowanie Regulaminu i wyrażenie niezbędnych zgód.

 

14. Dodatkowo możemy Cię prosić o przedstawienie odpowiednich dokumentów lub zaświadczeń, przydatnych w celu prawidłowego świadczenia usług.

 

15. Zatajenie jakichkolwiek informacji dotyczących Dziecka, mogących mieć istotny wpływ na świadczenie przez nas usług, lub podanie nieprawdy może wpłynąć negatywnie na zdrowie Dziecka oraz uniemożliwić lub znacznie utrudnić osiągnięcie oczekiwanego rezultatu. Jesteś też zobowiązany poinformować nas o wszelkich zmianach stanu zdrowia Dziecka.

 

16. Na pierwszej wizycie:

a) specjalista przedstawia zasady dotyczące świadczenia konkretnej usługi,

b) specjalista ustala z rodzicami zasady odbywania kolejnych spotkań - termin, częstotliwość, zasady obecności rodziców.

 

17. Jeżeli zgodnie z ustaleniami, rodzice/opiekunowie nie będą obecni na wizytach, są oni zobowiązani do punktualnego przyprowadzania i odbierania Dziecka.

 

18. Jeżeli Dziecko spóźni się na wizytę, jej czas nie zostanie przedłużony, a cena nie zostanie zmniejszona.

 

19. Nawet jeżeli skutecznie umówisz się na wizytę, możemy odmówić świadczenia usługi, w przypadku, gdy:

a) będziemy przypuszczać, że świadczenie usługi może zagrażać zdrowiu lub życiu Dziecka lub innych osób,

b) świadczenie usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa, zasady etyki lub prawa osób trzecich,

c) będziemy przypuszczać, że Dziecko lub przedstawiciel ustawowy jest pod wpływem substancji psychoaktywnych lub alkoholu,

d) Dziecko lub przedstawiciel ustawowy będzie agresywny lub będzie naruszać nasze dobra osobiste,

e) nie uregulujesz płatności należnych za tę lub poprzednie wizyty,

f) zgłaszany problem będzie wykraczał poza zakres świadczonych przez nas usług,

 

20. Jeżeli odmówimy świadczenia usługi w sytuacjach wskazanych powyżej, będzie to równoznaczne z rozwiązaniem naszej umowy w trybie natychmiastowym.

 

21. W każdej chwili możesz zrezygnować z dalszej współpracy, bez podawania przyczyny. Jeżeli uczestniczysz w cyklu zajęć, np.TUS lub innych zajęciach grupowych, możesz zrezygnować po zrealizowaniu wszystkich wizyt objętych dany cykl.

 

22. Zarówno my, jak i specjaliści, jesteśmy zobowiązani do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych zarówno od Ciebie, jak i od Twojego dziecka, w związku ze świadczonymi usługami, w szczególności informacji o stanie zdrowia. Działamy w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami etyki. Możemy odstąpić od obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej w przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach, w szczególności, jeżeli zagrożone będzie życie lub zdrowie Dziecka lub innych osób.

 

23. Pamiętaj, że:

a) podczas świadczenia usług specjalista przedstawia swoją indywidualną interpretację sytuacji Dziecka, stworzoną na podstawie przeprowadzonego wywiadu, przy założeniu, że nie zostały zatajone jakiekolwiek informacje,

b) naszym zadaniem jest udzielenie pomocy, ułatwienie znalezienia pożądanych rozwiązań i wcielenie ich w życie dzięki procesowi wspólnego omawiania i analizowania zgłaszanych trudności, ale nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podejmowane przez Dziecko lub jego przedstawiciela ustawowego,

c) nie możemy dać gwarancji odniesienia oczekiwanego rezultatu,

d) inicjatywa i chęć współpracy Dziecka i przedstawiciela ustawowego są kluczowe dla skuteczności podejmowanego procesu terapeutycznego.

 

24. Specjalista udzielający konsultacji może zaproponować pomoc innego specjalisty, jeżeli uzna taką zasadność, kierując się swoją najlepszą wiedzą w zakresie swoich kompetencji oraz informacjami uzyskanymi od Dziecka na konsultacji.

 

25. Specjalista może zaproponować pomoc innego specjalisty również w przypadku braku dogodnych dla Dziecka terminów do stałej współpracy.

 

26. Zgodę na świadczenie usługi na rzecz Dziecka powinni wyrazić obydwoje rodzice - z wyjątkiem sytuacji, kiedy władza rodzicielska przysługuje tylko jednemu z nich.

 

27. Jeżeli władza rodzicielska przysługuje obydwu rodzicom, a tylko jeden z nich wyraził zgodę na świadczenie usługi, powinien on złożyć oświadczenie, że drugi rodzic nie zgłasza w tym zakresie sprzeciwu.

 

28. Możemy Cię poprosić o przedstawienie najbardziej aktualnego orzeczenia/postanowienia sądowego/innego dokumentu, z którego wynika sposób sprawowania opieki nad Dzieckiem. Jeśli nie przedstawisz nam tych dokumentów, możemy odmówić świadczenia usługi.

 

29. Jeżeli Dziecko ukończyło 16 lat, poprosimy je, aby samo też wyraziło zgodę na świadczenie konkretnej usługi.

 

30. Dziecku przysługuje prawo do poufności. Specjaliści przekazują rodzicom/opiekunom tylko ogólne wnioski i zalecenia z przebiegu spotkania z Dzieckiem. Z poufności wyłączone są ewentualne diagnozy, jeśli to one były celem wizyt.

 

31. Wszelkie informacje o postępach, problemach, działaniach podjętych w trakcie terapii udzielane są wyłącznie przedstawicielom ustawowym. Z nim ustalane są też ewentualne zmiany w terapii czy zmiany terminów.

 

32. Dziecko może być odebrane przez inną osobę niż przedstawiciel ustawowy tylko w przypadku uprzedniego przedłożenia stosownego upoważnienia.

 

33. Dziecka nie może odebrać z zajęć osoba, która:

a) nie dysponuje upoważnieniem w momencie pojawienia się w poradni (bez uprzedniej informacji od rodzica i złożenia ważnej wersji dokumentu),

b) nie posiada ważnego dokumentu tożsamości lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość, wskazanego w upoważnieniu.

 

34. Możesz poprosić nas o wydanie zaświadczenia dotyczącego odbytych spotkań. W zaświadczeniu mogą się znaleźć informacje dotyczące tego w jakim przedziale czasowym, z jaką częstotliwością i z jakich usług korzystało Dziecko oraz jaki był ich koszt. Zaświadczenia są płatne.

 

IV Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku świadczenia usług online?

 

35. W przypadku wizyty online musisz posiadać:

a) komputer, tablet, telefon lub inne urządzenie wyposażone w kamerę internetową i mikrofon,

b) szybkie łącze internetowe – minimum 512kb/s (wysyłanie i pobieranie),

c) zainstalowaną przeglądarkę internetową,

d) aktywną pocztę e-mail.

 

36. Wizyta online odbędzie się w trybie wideokonferencji. Przed wizytą dostaniesz od nas szczegóły wizyty oraz link do spotkania online (na adres e-mail wskazany podczas rejestracji).

 

37. W czasie konsultacji musisz mieć włączoną kamerę, tak, żeby specjalista widział Twoją twarz.

 

38. Kilka minut przed ustalonym terminem kliknij w przesłany link i zaczekaj na nawiązanie połączenia przez specjalistę.

 

V. Jak możesz odwołać wizytę?

 

39. Możesz odwołać wizytę telefonicznie.

 

40. Wizytę musisz odwołać z odpowiednim wyprzedzeniem, nie później niż 24 godziny przed ustalonym terminem wizyty.

 

41. Jeśli odwołasz wizytę, ze wskazanym wyprzedzeniem, możesz poprosić nas mailowo o zwrot dokonanej płatności. W mailu wskaż numer konta do zwrotu.

 

42. Jeśli nie odwołasz wizyty ze wskazanym wyprzedzeniem, a o ustalonej godzinie nie pojawisz się w poradni lub nie połączysz się ze specjalistą online (w zależności od rodzaju wizyty), wizyta będzie podlegała pełnej opłacie wskazanej w cenniku.

 

43. Jeśli wizyta nie odbędzie się z przyczyn leżących wyłącznie po naszej stronie, zaproponujemy Ci inny termin. Jeżeli nie uda nam się ustalić dogodnego terminu, zwrócimy Ci dokonaną płatność.

 

VI. Jaka jest nasza odpowiedzialność wynikająca z zawartej umowy?

 

44. Jesteśmy zobowiązani do świadczenia usług zgodnie z umową. Zakres naszej odpowiedzialności wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności z postanowień Kodeksu Cywilnego.

 

45. Jeżeli uważasz, że działamy niezgodnie z umową, możesz złożyć reklamację. Złożoną przez Ciebie reklamację rozpatrzymy w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania lub uzupełnienia.

 

46. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Ciebie rezultatu, możesz skorzystać z:

a) mediacji prowadzonej przez właściwy miejscowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej,

b) pomocy właściwego miejscowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,

c) bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów – w zależności od miejsca Twojego zamieszkania,

d) internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

 

VII. Co jeszcze powinieneś wiedzieć?

 

47. Zasady przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem usług opisaliśmy w informacji załączonej do Regulaminu.

 

48. Z ważnych przyczyn możemy zmieniać treść Regulaminu. Co do zasady naszą umowę będzie regulować dokument obowiązujący w dniu jej zawarcia. Jeżeli w związku ze zmianą Regulaminu będziemy chcieli zmienić zasady obowiązującej nas umowy, poinformujemy Cię o zmianie cen z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem. Jeżeli nie zaakceptujesz zmian, poinformuj nas o tym zanim zaczną one obowiązywać - w takim przypadku rozwiążemy naszą umowę.

 

49. Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Strony możesz nam zgłaszać mailowo.

 

50. Regulamin w obecnym brzmieniu obowiązuje od dnia: 1 luty 2024

 

51. Pojęcia pisane dużą literą mają następujące znaczenie:

 

a) Poradnia - NIEPUBLICZNA PORADNIA PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA KALEJDOSKOP ROZWOJU

b) Organ Prowadzący Poradnię - Kalejdoskop Rozwoju Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, adres: pl. Nowy Rynek 6 62-002 Suchy Las, NIP 9721346897, KRS 0001073850

c) Dziecko - każda osoba korzystająca z usług Poradni

d) Strona - https://kalejdoskop-rozwoju.pl/

e) Regulamin - ten dokument.

 

INFORMACJA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

 

Dbamy o to, aby Twoje dane osobowe były u nas bezpieczne. Działamy w tym zakresie zgodnie z RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE) oraz innymi obowiązującymi przepisami.

 

Kiedy piszemy o Twoich danych osobowych, mamy na myśli także dane osobowe osób, które pozostają pod Twoją opieką prawną, w szczególności Twoich dzieci.

 

Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?

 

Administratorem danych osobowych jest Kalejdoskop Rozwoju Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, adres: pl. Nowy Rynek 6 62-002 Suchy Las, NIP 9721346897, KRS 0001073850.

 

Możesz się z nami skontaktować mailowo: kontakt@kalejdoskop-rozwoju.pl oraz telefonicznie: 571 520 335.

 

Skąd mamy Twoje dane osobowe?

 

Większość danych podajesz nam sam. Jeżeli zarezerwujesz wizytę za pośrednictwem kalendarza dostępnego na naszej Stronie, Twoje dane osobowe otrzymamy też od podmiotu zarządzającego kalendarzem, na podstawie Twojej zgody.

 

Dlaczego i na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane osobowe?

 

Twoje dane osobowe przetwarzamy w celu:

a) świadczenia usług w zakresie opieki medycznej, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a), art. 6 ust. 1 lit. c), art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2 lit. h) RODO,

b) zawarcia i wykonania umowy dotyczącej świadczonych usług, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,

c) dokonania rozliczeń, w tym prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz wypełniania obowiązków podatkowych, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO,

d) wynikającym z naszego uzasadnionego interesu, w szczególności w celach statystycznych, archiwizacyjnych, badania jakości i satysfakcji, marketingu bezpośredniego, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO,

e) ewentualnego dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO.

 

Jak długo przetwarzamy Twoje dane osobowe?

 

Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe przez okres wykonywania Umowy. Po tym okresie możemy przetwarzać Twoje dane do czasu upływu terminów przedawnienia roszczeń (co do zasady sześć lat od końca roku kalendarzowego, w którym umowa przestała obowiązywać).

 

Dodatkowo:

 

● dane przetwarzane w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym prawa podatkowego, będą przetwarzane przez okres niezbędny do wypełnienia tych obowiązków,

 

● w przypadku, gdy dane są przetwarzane na podstawie naszego uzasadnionego interesu, będą one przetwarzane do czasu istnienia interesów stanowiących podstawę tego przetwarzania lub do czasu zgłoszenia przez Ciebie sprzeciwu wobec takiego przetwarzania,

 

● w przypadku, gdy dane są przetwarzane na podstawie zgody, będą one przetwarzane przez czas realizacji określonych celów lub do czasu cofnięcia zgody.

 

Komu przekazujemy Twoje dane osobowe?

 

Możemy przekazywać Twoje dane osobowe swoim zaufanym współpracownikom, takim jak dostawca oprogramowania, dostawca płatności, biuro księgowe, podmioty świadczące usługi prawne, marketingowe, statystyczne, archiwizacyjne, platforma do konsultacji online.

 

Twoje dane osobowe możemy udostępniać współpracującym z nami specjalistom (psychologom, logopedom, fizjoterapeutom itp.) w zakresie, w jakim jest to niezbędne do wykonania wiążącej nas umowy dotyczącej świadczenia usług.

 

W celu zapewnienia jak najwyższej jakości usług, korzystamy z usług innych dostawców, np. w zakresie wsparcia IT. W związku z tym Twoje dane osobowe mogą być przekazywane poza teren Unii Europejskiej. W takim przypadku przekazywanie danych odbywać się będzie w oparciu o stosowną umowę zawierającą standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską, bądź na podstawie odpowiedniej decyzji Komisji Europejskiej.

 

Jakie są Twoje prawa?

 

W związku z tym, że przetwarzamy Twoje dane osobowe, możesz:

● żądać udzielenia informacji o tym, jakie dane osobowe dotyczące Ciebie przetwarzamy (tzw. prawo dostępu),

● żądać sprostowania Twoich danych, jeżeli staną się nieaktualne, niekompletne lub w inny sposób niepoprawne,

● żądać usunięcia Twoich danych, jeżeli uznasz, że Twoje dane osobowe nie powinny być już przez nas przechowywane (w określonych przypadkach możemy odmówić usunięcia danych),

● żądać ograniczenia przetwarzania Twoich danych (w sytuacjach opisanych w art. 18 RODO),

● żądać przeniesienia Twoich danych do innego administratora,

● zgłosić sprzeciw wobec przetwarzania tych danych, które przetwarzamy na podstawie swojego uzasadnionego interesu,

● wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.

 

Co jeszcze powinieneś wiedzieć?

 

Podanie przez Ciebie danych osobowych jest warunkiem zawarcia i wykonania Umowy.

 

Pobierz aktualny regulamin poradni