Spotkanie z psychologiem dziecięcym mające na celu wstępną ocenę trudności emocjonalnych lub wychowawczych. Podczas konsultacji specjalista przeprowadza wywiad z rodzicami (i dzieckiem, jeśli to możliwe), identyfikuje główne problemy oraz sugeruje dalsze kroki lub formy pomocy, aby skutecznie wesprzeć dziecko.
Indywidualne sesje z psychologiem, ukierunkowane na systematyczne wsparcie dziecka w radzeniu sobie z lękiem, trudnymi emocjami czy problemami w relacjach. Regularna terapia pomaga dziecku stopniowo przezwyciężać trudności emocjonalne, odzyskiwać pewność siebie i poprawiać funkcjonowanie społeczne na co dzień.
Trójetapowe badanie diagnostyczne w kierunku autyzmu, przeznaczone dla dzieci, u których w ostatnich dwóch latach wykonano już badanie intelektu. Na pierwszym spotkaniu przeprowadzany jest wywiad z rodzicem i analiza dostarczonej dokumentacji. Drugie spotkanie obejmuje test ADOS-2 oceniający komunikację i interakcje społeczne dziecka. Na trzecim spotkaniu omawiane są wyniki diagnozy oraz sugerowane dalsze kroki. Taka diagnoza dostarcza rodzicom jasny obraz profilu dziecka i wskazówki do organizacji odpowiedniego wsparcia.
Czteroetapowe badanie diagnostyczne oceniające zachowania dziecka pod kątem spektrum autyzmu. Obejmuje szczegółowy wywiad z rodzicem, standaryzowany test ADOS-2 oceniający komunikację i interakcje społeczne, badanie poziomu intelektu dziecka oraz końcowe omówienie wyników wraz z przekazaniem zaleceń. Taki kompleksowy proces diagnozy dostarcza rodzicom pełnego obrazu trudności dziecka i rekomendacji dotyczących dalszego wsparcia.
Sześciostopniowe, pogłębione badanie diagnostyczne łączące ocenę spektrum autyzmu z dodatkowymi specjalistycznymi konsultacjami. Diagnoza w wersji premium obejmuje wszystkie elementy standardowej diagnozy (wywiad z rodzicem, test ADOS-2, badanie intelektu dziecka) poszerzone o konsultację logopedyczną oraz ocenę integracji sensorycznej dziecka. Dzięki temu rodzice otrzymują pełniejszy obraz funkcjonowania dziecka w różnych obszarach rozwojowych. Cały proces pozwala bardzo dokładnie zidentyfikować potrzeby dziecka i opracować kompleksowy plan terapii.
Szczegółowy wywiad diagnostyczny oceniający autyzm u dzieci od 2. roku życia, uzupełniający ADOS-2. Zbiera dane o komunikacji, zachowaniach społecznych i powtarzalnych wzorcach, co pozwala na identyfikację cech autyzmu i zrozumienie indywidualnych wyzwań dziecka, aby skutecznie kierować wsparciem jego rozwoju.
Diagnoza ADHD u dziecka składa się z trzech etapów. Obejmuje badanie nasilenia objawów nadpobudliwości psychoruchowej za pomocą kwestionariusza Conners 3, ocenę poziomu intelektu dziecka oraz końcowe omówienie wyników z rodzicami. Taka wieloaspektowa ocena pozwala na szczegółową analizę problemów, z jakimi boryka się dziecko, i identyfikację jego indywidualnych potrzeb. Wyniki diagnozy stanowią fundament do opracowania skutecznych strategii wsparcia i interwencji, które ułatwią dziecku funkcjonowanie w codziennym życiu i będą wspierać jego pozytywny rozwój.
Trzyetapowy proces diagnostyczny mający na celu ocenę, czy dziecko przejawia jednocześnie cechy zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) i zespołu nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Diagnoza obejmuje szczegółowy wywiad z rodzicami, zastosowanie standaryzowanych narzędzi do oceny autyzmu (ADOS-2) i ADHD (kwestionariusz Conners 3) oraz końcowe omówienie wyników. Dzięki tak kompleksowej ocenie możliwe jest pełniejsze zrozumienie złożonych potrzeb dziecka z podejrzeniem AuDHD i zaplanowanie optymalnych strategii wsparcia rozwojowego.
Rozszerzona diagnoza AuDHD, oferująca jeszcze szersze spojrzenie na funkcjonowanie dziecka z podejrzeniem współwystępowania autyzmu i ADHD. W wersji premium proces diagnostyczny może być uzupełniony o dodatkowe konsultacje specjalistyczne lub pogłębione badania (bardziej szczegółowy wywiad kliniczny, dodatkowe testy neuropsychologiczne), co pozwala jeszcze dokładniej określić profil rozwojowy dziecka. Taka poszerzona diagnoza dostarcza rodzicom maksymalnie pełnej informacji o trudnościach i potencjale dziecka, stanowiąc solidną podstawę do planowania wielokierunkowej terapii.
Badanie intelektu za pomocą testu Stanford-Binet 5 to ocena inteligencji i umiejętności poznawczych u dzieci od 2. roku życia. Określa iloraz inteligencji i wiek umysłowy dziecka, identyfikując wyzwania rozwojowe i ponadprzeciętne zdolności. Analiza werbalnych i niewerbalnych umiejętności pomaga wykryć zaburzenia rozwojowe, tworząc podstawę do planowania wsparcia edukacyjnego i rozwojowego.
Trzy spotkania poświęcone ocenie, czy dziecko doświadcza objawów depresji. Proces obejmuje rozmowy z dzieckiem i rodzicami, wypełnienie standaryzowanych kwestionariuszy dotyczących nastroju i zachowania dziecka oraz analizę jego funkcjonowania w domu i szkole. Taka diagnoza pozwala wcześnie rozpoznać ewentualną depresję u dziecka i dostarcza podstaw do skierowania na odpowiednią pomoc psychologiczną lub psychiatryczną. Wczesne wykrycie i interwencja są kluczowe, aby poprawić samopoczucie dziecka i zapobiec pogłębianiu się trudności.
Trzy spotkania diagnostyczne oceniające, czy dziecko jest przygotowane do rozpoczęcia nauki w szkole. W ramach badania analizowana jest dojrzałość emocjonalna, społeczna i poznawcza dziecka, a także jego umiejętności przedszkolne (np. grafomotoryczne, językowe, matematyczne). Diagnoza identyfikuje mocne strony dziecka oraz obszary, które mogą wymagać dodatkowego wsparcia przed pójściem do szkoły. Dzięki temu rodzice otrzymują wskazówki, jak pomóc dziecku w łagodnym przejściu do edukacji szkolnej i efektywnie wspierać jego rozwój na starcie szkolnej przygody.
Diagnoza trudności w uczeniu się obejmuje badanie psychologiczne (intelekt, funkcje poznawcze) i pedagogiczne (percepcja, motoryka, umiejętności szkolne). Proces uwzględnia wywiad z rodzicami, analizę dokumentacji i opinii nauczycieli. Diagnozę specyficznych trudności można postawić od klasy IV, a w klasach I-III ocenić ryzyko ich wystąpienia.
3x 45-minutowe sesje, podczas których sprawdzamy w jaki sposób dziecko przetwarza bodźce sensoryczne, co jest niezwykle ważne dla zrozumienia i pomocy osobom z wyzwaniami w rozwoju.
45-minutowe sesje skupione na lepszym przetwarzaniu bodźców sensorycznych. Idealne dla dzieci z zaburzeniami sensorycznymi, autyzmem lub ADHD, ułatwiające im radzenie sobie w codziennym życiu i wspierające ich rozwój.
45-minutowe spotkanie oferujące doradztwo i wsparcie dla osób z trudnościami sensorycznymi. Idealne dla rodziców i opiekunów, dostarcza praktycznych wskazówek dla lepszego zrozumienia i radzenia sobie z tymi wyzwaniami.
Spotkanie diagnostyczne oceniające poziom integracji odruchów pierwotnych u dziecka. Terapeuta najpierw przeprowadza wywiad z rodzicem na temat rozwoju dziecka oraz obserwowanych u niego reakcji i trudności. Następnie wykonuje serię testów sprawdzających odruchy posturalne i dynamiczne według metody dr Svetlany Masgutovej (np. reakcje na określone pozycje ciała lub bodźce). Diagnoza pozwala stwierdzić, które odruchy nie zostały prawidłowo zintegrowane (czyli wciąż dominują w rozwoju dziecka), co może przekładać się na problemy z koncentracją, koordynacją czy emocjami. Wyniki badania stanowią podstawę do zaplanowania indywidualnej terapii integracji odruchów.
Zajęcia terapeutyczne ukierunkowane na pomoc dziecku w integracji nieprawidłowo utrzymujących się odruchów. Terapeuta stosuje ćwiczenia i techniki według metody Masgutovej, które poprzez odpowiednią stymulację neuro-sensomotoryczną pomagają wygasić (lub zintegrować) odruchy pierwotne zakłócające rozwój. Regularna terapia poprawia u dziecka koordynację ruchową, równowagę i koncentrację uwagi. Dzięki temu dziecko lepiej radzi sobie z codziennymi czynnościami, a jego rozwój poznawczy i emocjonalny przebiega sprawniej.
Konsultacja dla rodziców dzieci uczestniczących w diagnozie lub terapii integracji odruchów. Podczas spotkania terapeuta wyjaśnia rodzicom wyniki przeprowadzonej diagnozy lub omawia postępy dziecka w dotychczasowej terapii. Rodzice otrzymują praktyczne porady oraz zestaw ćwiczeń do kontynuowania w domu, aby wspierać proces integracji odruchów na co dzień. Taka konsultacja pozwala lepiej zrozumieć potrzeby dziecka i wspomagać je zarówno w gabinecie, jak i we własnym środowisku domowym, co zwiększa skuteczność całej terapii.
Około 120-minutowe badanie diagnostyczne oceniające centralne przetwarzanie słuchowe u dziecka metodą Johansena. W pierwszej części audiolog przeprowadza szczegółową audiometrię – pomiar czułości słuchu na różnych częstotliwościach – aby sprawdzić, czy dziecko prawidłowo słyszy dźwięki. Następnie oceniane są zdolności przetwarzania słuchowego, np. rozumienie mowy w hałasie, różnicowanie dźwięków, rytmu i melodii. Na podstawie zebranych wyników specjalista przygotowuje indywidualny program terapii Johansena, czyli zestaw specjalnie dobranych nagrań dźwiękowych (tzw. indywidualna płyta z treningiem słuchowym) do regularnego słuchania w domu. Taka diagnoza pozwala wykryć zaburzenia przetwarzania słuchowego, które mogą wpływać na opóźnienia mowy czy trudności w nauce, oraz stanowi punkt wyjścia do terapii słuchowej poprawiającej koncentrację i funkcje językowe dziecka.
Około 120-minutowe badanie diagnostyczne oceniające centralne przetwarzanie słuchowe u dziecka metodą Johansena. W pierwszej części audiolog przeprowadza szczegółową audiometrię – pomiar czułości słuchu na różnych częstotliwościach – aby sprawdzić, czy dziecko prawidłowo słyszy dźwięki. Następnie oceniane są zdolności przetwarzania słuchowego, np. rozumienie mowy w hałasie, różnicowanie dźwięków, rytmu i melodii. Na podstawie zebranych wyników specjalista przygotowuje indywidualny program terapii Johansena, czyli zestaw specjalnie dobranych nagrań dźwiękowych (tzw. indywidualna płyta z treningiem słuchowym) do regularnego słuchania w domu. Taka diagnoza pozwala wykryć zaburzenia przetwarzania słuchowego, które mogą wpływać na opóźnienia mowy czy trudności w nauce, oraz stanowi punkt wyjścia do terapii słuchowej poprawiającej koncentrację i funkcje językowe dziecka.
Delikatna terapia manualna, która polega na subtelnych technikach uciskania i rozciągania okolic czaszki, kręgosłupa i kości krzyżowej. Celem terapii czaszkowo-krzyżowej jest wyciszenie układu nerwowego i wsparcie naturalnych mechanizmów samoleczenia organizmu. U dzieci metoda ta pomaga redukować stres i napięcia (zarówno te fizyczne w ciele, jak i emocjonalne), może też łagodzić objawy nadwrażliwości sensorycznej czy problemy ze snem. Jest to terapia nieinwazyjna i relaksacyjna – idealna jako uzupełnienie innych form wsparcia dla dziecka z trudnościami rozwojowymi lub po przebytych urazach neurologicznych.
Rozumiemy, że wybór przedszkola dla Twojego dziecka to ważna decyzja. Dlatego zapraszamy Cię na indywidualne spotkanie z dyrektorem Kalejdoskopu Rozwoju.
Dowiesz się więcej o naszej filozofii edukacyjnej, metodach pracy i życiu przedszkolnym, które czeka Twoje dziecko.