3x 45-minutowe sesje, podczas których sprawdzamy w jaki sposób dziecko przetwarza bodźce sensoryczne, co jest niezwykle ważne dla zrozumienia i pomocy osobom z wyzwaniami w rozwoju.
45-minutowe sesje skupione na lepszym przetwarzaniu bodźców sensorycznych. Idealne dla dzieci z zaburzeniami sensorycznymi, autyzmem lub ADHD, ułatwiające im radzenie sobie w codziennym życiu i wspierające ich rozwój.
45-minutowe spotkanie oferujące doradztwo i wsparcie dla osób z trudnościami sensorycznymi. Idealne dla rodziców i opiekunów, dostarcza praktycznych wskazówek dla lepszego zrozumienia i radzenia sobie z tymi wyzwaniami.
Diagnoza ADOS-2 to składające się z trzech etapów badanie oceniające zachowania w spektrum autyzmu. Na pierwszym spotkaniu przeprowadzamy wywiad z rodzicem i analizujemy dostarczone materiały, by zrozumieć historię dziecka. Drugie spotkanie to test ADOS-2, obserwujący komunikację i interakcje społeczne, identyfikujący cechy autyzmu. Po teście wykonujemy opis badania i na trzecim spotkaniu omawiamy diagnozę i sugerujemy dalsze kroki. Proces ma na celu dać rodzicom jasny obraz wsparcia dla dziecka.
Diagnoza nadpobudliwości psychoruchowej za pomocą kwestionariusza Conners 3 stanowi kluczowe narzędzie w ocenie ADHD oraz potencjalnych zaburzeń współwystępujących, takich jak zaburzenia zachowania czy opozycyjno-buntownicze. Dzięki tej diagnozie możliwa jest szczegółowa analiza problemów, z jakimi boryka się dziecko, umożliwiając dostrzeżenie jego indywidualnych potrzeb. Proces ten skupia się na zrozumieniu unikalnego profilu dziecka, co jest fundamentem do opracowania najbardziej efektywnych strategii wsparcia i interwencji, ułatwiających radzenie sobie w codziennym życiu i promujących pozytywny rozwój.
Diagnoza intelektu przy użyciu testu Stanford-Binet 5 to kompleksowa ocena inteligencji oraz umiejętności poznawczych, dedykowana dzieciom i młodzieży już od 2. roku życia. W trakcie tej diagnozy określamy iloraz inteligencji oraz wiek umysłowy dziecka. Badanie to jest kluczowe dla identyfikacji zarówno wyzwań w rozwoju poznawczym, jak i ponadprzeciętnych zdolności. Analiza umiejętności werbalnych i niewerbalnych pomaga w wykryciu ewentualnych zaburzeń rozwojowych, w tym niepełnosprawności intelektualnej, oferując solidną podstawę do planowania dalszego wsparcia edukacyjnego i rozwojowego.
DSR Plus to narzędzie oceny rozwoju dla dzieci od 2 miesięcy do 3 lat, skupiające się na identyfikacji mocnych i słabych stron w mowie, komunikacji, motoryce i funkcjach poznawczych. Test umożliwia wczesne wykrywanie opóźnień i zaburzeń, wspierając planowanie interwencji.
Skala Leitera 3 to zaawansowane narzędzie diagnostyczne, przeznaczone do oceny inteligencji, uwagi i pamięci u dzieci i młodzieży w wieku od 3 do 20 lat. Specjalnie zaprojektowana dla osób, które nie mogą lub mają trudności z komunikacją werbalną, w tym osób z autyzmem czy niesłyszących, umożliwia dokładne zrozumienie ich potencjału intelektualnego bez potrzeby mowy. Diagnoza ta pozwala na identyfikację zarówno mocnych stron, jak i obszarów wymagających wsparcia, oferując kluczowe wskazówki do indywidualnie dostosowanych działań edukacyjnych i terapeutycznych, co jest nieocenione w dalszym rozwoju i adaptacji społecznej badanych.
ADI-R to szczegółowy wywiad diagnostyczny, dedykowany do oceny autyzmu u dzieci już od 2. roku życia. Jest to narzędzie uzupełniające ADOS-2, dostarczające kompleksowych informacji o zachowaniu dziecka, co jest niezbędne do stworzenia dokładnego obrazu jego potrzeb. W trakcie wywiadu ADI-R, specjalista zbiera dane na temat komunikacji, zachowań społecznych i powtarzalnych wzorców działania dziecka, umożliwiając identyfikację specyficznych dla autyzmu cech. Ta metoda diagnozy jest kluczowa do zrozumienia indywidualnych wyzwań rozwojowych dziecka i kierowania odpowiednimi formami wsparcia, by wspierać jego rozwój w najbardziej efektywny sposób.
ASRS to kompleksowy zestaw kwestionariuszy skonstruowany do diagnozy objawów spektrum autyzmu u dzieci i młodzieży w wieku od 2 do 18 lat. Narzędzie to pozwala na dokładną ocenę i identyfikację trudności w komunikacji, interakcjach społecznych oraz innych specyficznych zachowań, które mogą wskazywać na autyzm. Przez szczegółową analizę odpowiedzi, ASRS umożliwia specjalistom zrozumienie indywidualnego profilu dziecka, co jest niezbędne do zaplanowania odpowiednich form wsparcia i interwencji. Diagnoza za pomocą ASRS jest kluczowym krokiem w kierunku lepszego zrozumienia potrzeb dziecka, umożliwiając skierowanie na odpowiednie ścieżki terapeutyczne i edukacyjne, które wspierają jego rozwój.
ABAS-3 to zaawansowane narzędzie do oceny zachowań adaptacyjnych, niezbędnych dla niezależnego funkcjonowania w społeczności, przeznaczone dla dzieci i młodzieży w wieku od 0 do 20 lat. Diagnoza ta pozwala na zidentyfikowanie umiejętności życiowych, takich jak komunikacja, samodzielność czy interakcja społeczna, ułatwiając zrozumienie, w jaki sposób dziecko radzi sobie w codziennych sytuacjach. Wyniki ABAS-3 są kluczowe dla opracowania indywidualnego planu wsparcia, który promuje rozwój zdolności adaptacyjnych i społecznych, wspierając dziecko w osiągnięciu jak największej samodzielności.
SkaRE to narzędzie służące do oceny rozwoju emocjonalnego dzieci w wieku 3-6 lat, dostarczające cennych informacji o ich stanie emocjonalnym oraz zdolnościach do radzenia sobie z uczuciami. Diagnoza ta pozwala na wczesne rozpoznanie trudności emocjonalnych i społecznych, umożliwiając szybką interwencję i wsparcie w rozwoju kompetencji emocjonalnych. Skala Rozwoju Emocjonalnego jest kluczowa dla zrozumienia, jak dziecko doświadcza i wyraża emocje, co jest niezbędne do jego wszechstronnego rozwoju i budowania zdrowych relacji społecznych.
Dowiesz się więcej o naszej filozofii edukacyjnej, metodach pracy i życiu przedszkolnym, które czeka Twoje dziecko.
Dowiesz się więcej o naszej filozofii edukacyjnej, metodach pracy i życiu przedszkolnym, które czeka Twoje dziecko.
Dowiesz się więcej o naszej filozofii edukacyjnej, metodach pracy i życiu przedszkolnym, które czeka Twoje dziecko.
Rozumiemy, że wybór przedszkola dla Twojego dziecka to ważna decyzja. Dlatego zapraszamy Cię na indywidualne spotkanie z dyrektorem Kalejdoskopu Rozwoju.
Dowiesz się więcej o naszej filozofii edukacyjnej, metodach pracy i życiu przedszkolnym, które czeka Twoje dziecko.